T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Ülkemizin son yıllarda artan sosyo-ekonomik gücüne ve refah seviyesine, bölgemizdeki ülkelerin yaşadığı çatışma ortamı ve istikrarsızlıkları eklenince, Türkiye coğrafi olarak kilit ülke konumuna gelmiştir.
Göç hareketlerinden etkilenen ana aktörlerden biri olan ülkemiz, hem insan hakları standartları yüksek Avrupa ülkelerine geçiş konumunda geçmişte olduğu gibi önemli bir yer tutarken, hem de yaşadığı demokratik dönüşüm ve güçlü ekonomisiyle düzenli ve düzensiz göç hareketleri için direkt olarak bir çekim merkezi haline gelmiştir.
Bu sebeple, ülkemizde göç sorunlarının etkin yönetimi açısından, dünyadaki örnekleri gibi, görev alanına yönelik strateji ve güncel politikaları geliştirip uygulayan, insan hakları odaklı, nitelikli personel ve sağlam bir alt yapıyla donanmış, yetkin bir kurumsal yapılanma ihtiyacına bir cevap olarak, göç konusunda daha etkin politikalar belirleyebilmek ve uygulayabilmek için 6458 Sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu 11.04.2013 tarihinde ve 28615 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Kanun kapsamında kurulan Göç İdaresi Başkanlığı 11 Nisan 2014 tarihinde operasyonel hale gelmiş ve 81 İlde, 148 İlçede ve yurtdışında teşkilatlanmayı hedeflemiştir.
Söz konusu kanun çerçevesinde; 18.05.2015 tarihinde kurulan Aydın İl Göç İdaresi Müdürlüğümüz yabancılarla ilgili iş ve işlemleri devralmış, nitelikli personeliyle ve sağlam bir alt yapıyla donanarak “insan odaklı” bir şekilde hizmet ve faaliyetlerini sürdürmektedir.
İl Müdürlüğümüz; hizmete geçtiği tarih itibarı ile çeşitli sebep ve statülerle Aydın’da kalmakta olan yabancıların Türkiye'ye giriş ve çıkışları ile ülkemizde kalışları ve sınır dışı edilmeleri, uluslararası koruma, geçici koruma ve insan ticareti mağdurlarının korunması ve Aydın’da yaşayan yabancıların uyum süreçleriyle ilgili iş ve işlemleri, İçişleri Bakanlığına bağlı Göç İdaresi Başkanlığı’nca yayımlanan yasal mevzuat kapsamında, ülkemizin çıkarlarına, amaçlarına ve belirlenmiş politikalara uygun düzenli, insan odaklı, uyumlu, hızlı, etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesinde operasyonel bir hale gelmiştir.
Ayrıca; Aydın ili özellikle ülkemizin önemli çok bir turizm kentidir. Bununla birlikte, doğal güzellikleri, geçmişi binlerce yıl öncesine giden antik uygarlıklara ev sahipliği yapmış tarihi bir kent olması yanında, özel sektör ve kamu sektörü yatırımlarının yoğunluğu, tarım, ekonomi, sağlık ve eğitim altyapısının gelişmişliği ile sosyo-ekonomik yönden Türkiye ortalamasının üstünde bir kenttir.
Bu nedenle de ilimiz, gelen yabancılar için cazibe merkezi haline gelmiş olup, yabancı sayılarında son yıllarda büyük artış yaşanmaktadır. Aydın ili binlerce yıl öncesinde olduğu gibi günümüzde de, nüfus hareketlerinin odağı halindedir. Tarihten gelen bu yapısı nedeniyle günümüzde de İlimize gelen yabancılar her zaman olduğu gibi hoşgörü ile misafir edilmektedir.
Aydın İl Göç İdaresi Müdürlüğü, bulunduğu bu konumuyla yürütmekte olduğu tüm iş ve işlemlerde etkin bir aktör, yeniliklere açık ve uzmanlaşmayı önceleyen bir kurum olmakla birlikte, evrensel temel hak ve hürriyetler ile güvenliği bütüncül bir anlayışla ele alan ve konusunda etkin, dinamik bir kamu otoritesi olarak faaliyetlerini yürütmektedir.